Long time no see

Försökte blogga igår morse men appen vägrade så jag gav upp haha. Testar nu igen då! Det var ett tag sen jag skrev något här nu. Har hänt rätt mycket sen dess. I gruppen förra torsdagen bestämdes det att jag ska sluta räkna kalorier - nu (då, haha). Och det har väl gått rätt bra, har räknat på två-tre måltider tror jag, och det gick av gammal vana bara. Och så har jag gjort en lista på all "förbjuden" mat jag har som jag ska införa. Detsamma med matsituationer - gå på restaurang, äta hos någon annan, äta med någon man inte ätit med förr och sådär. Sen är jag helt säker på att det var mer grejer som jag inte minns just nu haha! I torsdags pratade vi om att "känna sig tjock" "tjock är ingen känsla" osv, hade tänkt skriva ett eget inlägg om det, men vi får se när det blir av haha!

Så, vad har jag gjort mer då? Förra torsdagen var det studentskiva. Det var väl kul och sådär, men ja, dom stängde tidigare för att det var för lite folk där haha. Jag har börjat dricka mjölk, juice osv till flera måltider, och slutat räkna kalorier som sagt. Har varit och fikat med en kompis - chokladmuffin. Rätt torr tyvärr haha. Ätit glass, carte d'ors mascarponeglass med bärsås och pinjenötter, supergod.

Det var en liten update. Ska verkligen försöka blogga lite oftare haha men lovar inget!















Just det - vi har fått kattungar!

Kommentarer
helene säger:

Vilken söt liten misse!^^

Det blir ett intressant inlägg; om att känna sig tjock... Det är lustigt hur man plötsligt kan känna det, när man mår dåligt, skäms, får dåligt samvete, eller känner sig misslyckad, så känner man sig tjock också från ingenstans!

Svar: Jaaa! :d
Ja men precis! Nästan vilken dålig känsla som helst kan bli till att man känner sig tjock, och det är sjukt ologiskt oftast. "Åh jag fick ig på provet - nu känner jag mig tjock", så himla lurigt
Amanda

2013-05-25 | 08:54:35
Bloggadress: http://helenesoderberg.blogg.se
beayourdreams.blogg.se säger:

Tjock ÄR väl ändå en känsla? :P Man får en känsla av att man är tjock fastän man inte är det.. ;)

Svar: Fat is not a feeling!!! Tokfia. Har för mig att det finns en bok som heter så till och med haha.
Amanda

2013-05-26 | 20:33:14
Bloggadress: http://beayourdreams.blogg.se/
Julia säger:

Ja du, jag tycker fortfarande tjock är en känsla ;P Som jag känner allt för mycket! Hoppas de två sista träffarna är bättre..
Älskar kattungen! Ser nästan ut som en mini Felix ;D Vi syns den 4e juni! Kram

2013-05-27 | 20:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback